Allmänna köpvillkor för företagsköp - Avtal för företagsköp
Avtalet gäller för inköp gjort med betalningsadress till företag, institutioner och organisationer.
Beställningar görs via vår hemsida, telefon, fax, e-post eller besök i Multitronics butik. Det officiella köpet ingås när produkterna är packade för att sändas till köparen eller när kunden kommer för att avhämta produkterna i butiken.
Uppgifter om leveransalternativ och leveranskostnader finns i köpkorgen. Leveranskostnaden beror på vilket leveranssätt du väljer och vikten på de produkter du köper. Uppgifter om betalningssätt finns också i köpkorgen.
Produkternas lagerinformation och uppskattade leveransdatum är uppskattningar som ges till Multitronic Oy från olika leverantörer och tillverkare. Not Sku och Inte bekräftad betyder att produkterna inte finns i lager för tillfället och att vi inte har fått något uppskattat leveransdatum från våra leverantörer. En order levereras när produkterna i ordern finns i lager. Ifall inte alla produkter är tillgängliga reserveras de produkter som finns tillgängliga i väntan på att övriga kommer i lager. Kunden får regelbundet information om beställningar som väntar på att produkter skall komma i lager till den e-postadress som kunden uppgett i beställningen. Kunden kan göra förändringar i sina beställningar för att påskynda leveransen. Enklast gör du förändring i din beställning genom att maila oss på info@multitronic.fi.
När en produkt köps på faktura förblir produkten i Multitronics ägo tills full betalning har mottagits.
Kontrollera din beställning genast du mottagit leveransen. Mottar du en skadad produkt måste detta reklameras inom 5 dagar efter att leveransen har tagits emot.
- Alla garantiärenden måste ha ett Servicenummer. Servicenumret kan sökas via http://www.multitronic.fi/?rma eller e-post. Vid anmälan av garantiärenden skall felaktigheten nogrannt beskrivas – tex. vad, när, hur och under vilka omständigheter felet uppstått.
- Garantitiden gäller från leveransdatum.
- Defekt vara ersätts med reparerad, motsvarande eller identisk vara. Multitronic förbehåller sig rätten att själv avgöra om reparation, motsvarande eller identisk vara skall utgå till kund. Alternativt kan produkten krediteras till varans fakturabelop eller dagspriset på varan. Om produkten har utgått ur vårt sortiment förbehåller Multitronic sig rätten att värdera produkten.
- Personlig data, program och applikationer sparade på t ex hårdskivor och minnen omfattas inte av garanti.
- Produkter som returneras ersätts i det specifika fallet beroende på produktens skick och marknadsvärde.
- För returer uppbär vi alltid en hanteringsavgift om minst 35 euro, 0% moms.
- Den returnerade produkten krediteras till en procent av produktens värde. Procenten bestäms separat i varje enskilt fall.
- Transportskador vid retur sker på kundens risk och reklameras gentemot transportör.
- Specialbeställningar och svårt sålda produkter omfattas ej av returrätt och kan inte ångras.
Multitronic erbjuder 7 dagars returrätt om dessa villkor uppfylls:
- Multitronic har godkänt returen
- Ni har mottagit ett returnummer från Multitronic
- Produkten returneras omedelbart efter returnumret har mottagits
- Produkten:
- är i original obruten förpackning komplett med samtliga tillbehör och produkten och förpackningen är i samma skick som vid köpet
- ej är försedd med egna klisterlappar
- Kunden ansvarar för
- Fraktkostnaden från Multitronic
- Fraktkostnaden tillbaka till Multitronic
- Hanteringskostnaden. Hanteringskostnaden är en av Multitronic fastslagen % av varans värde dock minst 35 euro, moms 0%
Multitronic Oy löser inte ut paket som är skickade mot postförskott.
Varje retur skall förpackas noggrant. Eftersom många av våra produkter är känsliga bör du vara nogrann med förpackningen. Returer som inte är ordentligt förpackade och som skadats i posten på grund av detta returneras till kunden.
Förse paketet med klart synliga påskrifter med dina erhållna returnerings- eller garantibytesnummer. Inkludera också motsvarande information inne i paketet. Om försändelsen saknar föreskriven garanti- eller returnummer kommer behandligen av returen att försenas.
Frågor eller funderingar?
Om du har några frågor eller behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss. Du kan ringa vårt kundtjänstnummer eller skicka ett e-postmeddelande till oss. Vårt professionella team hjälper dig gärna och svarar på alla dina frågor.
Kontakta oss på
Vår kundtjänst är öppen på vardagar från 09:00 till 17:00.
Via telefon: +358 (0)6 319 77 00
Via epost: info@multitronic.fi