Garanti
Kunder har rätt att skicka in produkter för garantiservice kostnadsfritt under garantitiden. På den här sidan hittar du villkoren för garantin och instruktioner om hur du startar garantiprocessen.
Du kan få garantiservice för alla produkter som köpts hos Multitronic. För att få garantiservice måste du fylla i ett formulär (klicka här) och beskriva det problem du upplever med en produkt.
Innan du skickar produkten för garanti, se till att du inte har personuppgifter lagrade på den och se till att du har en säkerhetskopia av enhetens data. I vissa fall kommer du att erbjudas en ny ersättningsvara, så dina personuppgifter kommer att raderas.
När du köper en Multitronic PC från konfiguratorn får du 24 månaders garanti för produkten som en hel enhet. Varje komponent som installeras har sin egen garanti beroende på tillverkarens villkor, t.ex. 12 månader för processorn, 24 månader för grafikkortet.
För att starta en garantiservice måste du fylla i formuläret, klicka här. Dina kontaktuppgifter kommer att hämtas om du har ett konto på vår webbplats. Varje garantiärende är kopplat till produktens serienummer. Du hittar det på produktkartongen, produktkroppen eller i enhetens inställningar. Om en produkt inte har något serienummer, lämna bara detta fält tomt.
Beskriv problemet så detaljerat som möjligt: vad, när, var, hur och under vilka omständigheter felet uppstod.
När du har skickat in formuläret kommer du att få instruktioner om hur du går vidare. Under garantiservicen kommer produkten att kontrolleras i enlighet med kundens felbeskrivning. För obefogade garantireturer kommer du att debiteras för leverans- och hanteringskostnaden.
Under garantiservicen kommer produkten att kontrolleras i enlighet med kundens felbeskrivning. För obefogade garantireturer kommer du att debiteras för leverans- och hanteringskostnaden.
Beroende på tillverkare kan servicetiden variera mellan 10-15 arbetsdagar när produkten har anlänt till Multitronic. Utvalda produkter som säljs hos Multitronic bör skickas utomlands för reparation eftersom inte alla tillverkare har auktoriserade serviceställen i Finland. Garantiservice kan därför ta längre tid.
Du måste vara försiktig med alla elektroniska enheter, eftersom vissa defekter inte kan täckas av garantin. Till exempel: Ovarsam användning, statisk elektricitet, åska, strömavbrott, fukt och fysiska skador, extrema driftsförhållanden.
Du får inte modifiera tillverkarens firmware, överklocka komponenter, använda produkten för andra ändamål än vad som anges i produktinstruktionerna, t.ex. mining.
Utöver detta tar du fullt ansvar för produkternas säkerhetsaspekter. Om enheten får ett virus, hackas eller låses av tredje part kommer du att nekas garantiservice.
Frågor eller funderingar?
Om du har några frågor eller behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss. Du kan ringa vårt kundtjänstnummer eller skicka ett e-postmeddelande till oss. Vårt professionella team hjälper dig gärna och svarar på alla dina frågor.
Kontakta oss på
Vår kundtjänst är öppen på vardagar från 09:00 till 17:00.
Via telefon: +358 (0)6 319 77 00
Via epost: info@multitronic.fi